تاریخ انتشار: پنجشنبه 1395/06/18 - 11:15
کد خبر: 209460

در گفتگو با 6 فعال دانشجویی مطرح شد؛

قرارداد FATF به دنبال فلج کردن نیرو دفاعی-امنیتی کشور است/ عده‌ای از مسئولین خلف صالح شاهان قاجاری هستند

قرارداد FATF به دنبال فلج کردن نیرو دفاعی-امنیتی کشور است/ عده‌ای از مسئولین خلف صالح شاهان قاجاری هستند

قرارداد نقتی IPC و FATF از شاخص اقدامات جدید دولت است، قراردادهایی که گرچه دولت در همان ابتدا از آن به عنوان «دستاورد» پسابرجام مطرح می کرد، اما «شفاف» شدن این قراردادها این روزها باعث شده است که بار دیگر حامیان دولت رئیس جمهور روحانی از عبارت «تقصیر دولت قبل» بود استفاده کنند.

خبرنامه دانشجویان ایران: قرارداد نقتی IPC و FATF از شاخص اقدامات جدید دولت است، قراردادهایی که گرچه دولت در همان ابتدا از آن به عنوان «دستاورد» پسابرجام مطرح می کرد، اما «شفاف» شدن این قراردادها این روزها باعث شده است که بار دیگر حامیان دولت رئیس جمهور روحانی از  عبارت «تقصیر دولت قبل» بود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، با روشن شدن ابعاد این قرارداد تشکل های دانشجویی به موضعگیری در هفته گذشته پرداختند (اینجا را ببینید.)، اما این موضع گیری ها ادامه دارد و دیگر فعالین دانشجویی در مصاحبه هایی با ما خواستار روشنتر شدن ابعاد قرار داد FATF شدند.

عده‌ای در فروش کشور مسابقه گذاشته‌اند/ توافق با FATF یکی از اساسی ترین پروژه های جریان «نفوذ» است
ابوالفضل رحیمی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران در واکنش به خود تحریمی برخی نهادهای انقلابی گفت: متأسفانه عده ای در فروش کشور مسابقه گذاشته اند و ظاهرا «برجام» که قرار بود برای ملت رونق ایجاد کند؛ فقط سبب رونق گرفتن هر چه بیشتر باج گیری های کدخدا شده است.

 وی در ادامه افزود: سؤال بنده از کسانی که می گفتند «تمامی تحریم ها در روز اجرای برجام (لغو) خواهند شد» آنست که امروز نتیجه آن بیانات این شده که نه تنها تحریم ها لغو نشد؛ بلکه خود جنابتان مجری وضع تحریم ها علیه نهادها و افرادی شده اید که امتحان خود را در دفاع از ملت و کشور به خوبی پس داده اند؟

رحیمی اذعان داشت: تحریم افرادی نظیر سردار سلیمانی ها و نهادهایی نظیر سپاه پاسداران، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و... چراغ سبز نشان دادن به آمریکا است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران در ادامه گفت: من  ضمن ارجاع دولت خصوصا وزیر اقتصاد به فرمایشات مقام معظم رهبری، وی را دعوت به لبیک گفتن به بیانات رهبر انقلاب پیرامون مسئله جهاد کبیر و تبعیت نکردن از دشمنان اسلام می کنم.

 وی تصریح کرد: طرح هوشمندانه و بهنگام واژه «نفوذ» توسط مقام معظم رهبری، سبب هوشیاری هر چه بیشتر ملت در مواجهه با مسائل شد؛ که امروزه این واژه موقعیت خود را در ادبیات سیاسی کشور پیدا کرده است.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران  ادامه داد: توافق با FATF یکی از اساسی ترین پروژه های جریان «نفوذ» و هضم شدن در هاضمه مستکبران است.

 رحیمی بیان داشت: دولتی که در مقابل منتقدینی که می گفتند چرا ثروتمندان باید یارانه بگیرند؟ پاسخ می داد ما سرک به حساب مردم نمی کشیم و یا بحث و پیگیری پیرامون دارندگان فیش های نجومی و دست یازان بیت المال را خلاف اخلاق می دانست، چطور است که راه دادن بیگانگان به حریم کشور و در اختیار دادن تمامی تراکنش های مالی به آنان را که هیچ حریم خصوصی ای باقی نمی گذارد را شفاف سازی می داند؟

عهدنامه ترکمانچای و قانون کاپیتولاسیون در برابر FATF هیچ است / عده‌ای از مسئولین خلف صالح شاهان قاجاری هستند
محسن جانبازی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ساری درباره برچیده شدن تحریم‌ها پس از برجام گفت: از وعده های اصلی دولت پیش از تصویب و اجرای برجام، لغو تمامی تحریم‌ها بوده اما با گذشت قریب به یک سال از تصویب و اجرای آن نه تنها تحریمی لغو نشده بلکه زمزمه هایی از اجرای عهدنامه ننگین دیگری چون FATF به میان آمده است که اجرای آن نوعی خودکشی و وا دادگی در امنیت ملی محسوب می شود، بی‌تردید عهدنامه‌های ترکمنچای و کاپیتولاسیون در برابر آن هیچ هستند و گویا عده‌ای از مسئولین خلف صالح شاهان قاجاری هستند!

وی در ادامه افزود: باتوجه به رویه ای که دولت در تعامل با دولت‌های غربی در نظرگرفته، توقع ما از مجلس شورای اسلامی این است که با توجه به اختیارات قانونی خود جلوی اجرای این معاهده‌ را که ضد امنیت ملی است، بگیرد. البته با توجه به سابقه‌ای که از تصویب بیست دقیقه‌ای برجام توسط رئیس مجلس داریم این امر دور از ذهن است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ساری اضافه کرد: با اجرایی شدن FATF که ماهیت آن کاملا روشن و غیر قابل تفسیر است اشخاصی همچون سرلشکر سلیمانی و موسساتی چون قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء که نقش غیرقابل انکاری در سازندگی کشور دارند توسط بانک‌های داخلی تحریم خواهند شد و البته قرارگاه خاتم الانبیاء نیز توسط بانک ملت و سپه تحریم شده است، با این تفاسیر دستگاه دیپلماسی کشور دچار انفعال شدیدی شده است. البته برای دولتی که برجام را آفتاب تابان و جزء نعمت‌های الهی می داند پذیرش FATF موضوعی دور از ذهن و غیر قابل باور نیست.

نگاه امنیتی دولت یازدهم مردم را یاد دوران اختناق‌آمیز دوران ریاست جمهوری هاشمی می‌اندازد / نائب رئیس مجلس درباره FATF به تضعیف نهادهای انقلابی کشور پرداخت
محمدامین شهسواری دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل درباره جنجالی شدن قرارداد مالی FATF در فضای رسانه‌ای کشور گفت: متاسفانه در مورد قرارداد FATF دولت رویه‌ای را باب کرده و آن هم محرمانه نگه داشتن اصل قرارداد است اما شنیده ها حاکی از آن است که اقدام اخیر دو بانک سپه و ملت در قبال یکی از نهاد های کشور، بسیار نگران کننده است.

در مورد ابعاد خطرناک این قرارداد، کارشناسان بسیاری به اظهار نظر پرداختند اما نظر من در این قضیه ناظر بر اصل "شفافیت" است، چرا که دولت یازدهم با زدن برچسب محرمانه به تمام قراردادهای مهم خارجی اعم از همینFATF و یا IPC و همچنین پیوست های محرمانه برجام، عملا از گردش آزاد اطلاعات و اصل شفافیت جلوگیری می کند.

وی در زمینه نگاه امنیتی دولت به توافقنامه‌ها و عدم محرم دانستن مردم می‌گوید: شیوه امنیتی دولت تدبیر و امید مردم را به یاد فضای سنگین و اختناق آمیز دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی می اندازد، اما متاسفانه دولت به این قضیه بی توجه است که با پی گرفتن این شیوه بیشترین آسیب را به خودش وارد می کند. همچنین عدم شفاف سازی از سوی دولت، هرکدام از منتقدین با ارائه نظرات خود، افکار عمومی را به سمت این موضوع جلب کرد و نگرانی هایی جدی در سطح مردم بوجود آورد.

شهسواری درباره موضع نائب رئیس مجلس، افزود: با توجه به اینکه مجلس در این مساله از نهادهای تأثیرگذار است و قانونا باید هرچه سریعتر به مسأله ورود کند، متاسفانه موضع نائب رییس مجلس(آقای پزشکیان) نیز در این باره بسیار مشمئز کننده بوده و ایشان در حالی که از اساس نسبت به این مساله اظهار بی اطلاعی کردند، به جای کسب اطلاع و پیگیری این مسأله، با ادبیاتی دون شأن یک نماینده، در جهت تخریب و تضعیف نهاد های انقلابی کشور برآمدند!

خودتحریمی توسط بانک‌های داخلی علیه نهادهای نظامی مصداق نفوذ است/ مجلس شورای اسلامی امنیت کشور را با تصویب 20دقیقه‌ای به خطر نیاندازد
علیرضا باقری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی ساری: دولت با توافق FATF می خواهد اقتصاد را متحول کند در صورتی که می داند با توافق هسته‌ای (برجام) نیز نتوانست به حل مشکلات اقتصادی بپردازد. دولت تدبیر و امید به دنبال حداقل امتیازی است تا بتواند این چند ماه پایانی را به هر طریق ممکن به پایان برساند. دولت با پذیرش توافق FATF راه را برای نفوذ جاسوس به درون کشور را هموار می سازد همانطور که در قضیه برجام نیز یکی نفوذی در تیم هسته‌ای رخنه کرد.

وی درباره خودتحریمی برخی بانک‌های داخلی گفت: زمانی که از آقای عراقچی پرسیدند آیا با پذیرش FATF بانک های داخلی محدودیت هایی برای ارائه خدمات به افراد و نهادهایی که در لیست تحریم قرار دارند در جواب می گوید: بله! این مصداق بارز نفوذ است و امنیت ملی کشور به خطر افتاده است، چه فاجعه ای از این بالاتر که خودمان، خودمان را تحریم کنیم؟! 37سال کشورهای خبیث خارجی ما را تحریم می‌کردند و از این به بعد نیز ما خودتحریمی بایستی کنیم.

باقری اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی طبق اصل 76 و77 قانون اساسی وظیفه دارد به تحقیق و تفحص در تمام امور کشور و همچنین تصویب عهدنامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی بپردازد. لذا از مجلس و آقای لاریجانی می خواهیم که در تصویب توافقنامه FATF تأمل لازم را انجامد دهند و امنیت کشور را با تصویب 20دقیقه‌ای به خطر نیاندازند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی ساری گفت: یکی از مهمترین نکات در شرایط فعلی این است که هم اکنون از دولت انتظار می رود که نسبت به بدعهدی آمریکا در زمینه برجام دست فشار ایمیلی بردارد و انقلابی عمل نماید. همچنین دولت اگر برنامه‌ای برای اداره کشور دارد آن را ارائه دهد و در توافقات بین‌المللی مردم را محرم بداند تا مردم نسبت به دولت بی‌تفاوت نباشند.

توافقنامه برجام هیچ گشایش اقتصادی برای کشور نداشته است/قرارداد FATF به دنبال فلج کردن نیروهای دفاعی-امنیتی کشور است
مجید توانگر دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: سه سال از روی کار آمدن دولتی می‌گذرد که تنها دستاورد آن توافقنامه برجامی است که هیچ گشایش اقتصادی برای کشور نداشته است. برجامی که برای تصویب به مجلس رفت و فقط در 20دقیقه سریعترین تصویب یک توافقنامه بین‌المللی به ریاست علی لاریجانی انجام شد.

وی در ادامه افزود: درصورتی که از ابتدای کار دولت، تمام کارشناسان دلسوز براین عقیده بودند که نباید تمام تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد گذاشت، دولت خود را وابسته و مقید به دولت های غربی کرده است و دست نیازش برای رفع مشکلات اقتصادی را به سوی آن‌ها دراز کرده است که در آینده باعث عدم استقلال کشور خواهد شد. در قرارداد FATF چه گشایش اقتصادی قرار است رخ دهد؟ گشایش اقتصادی که که هیچ، ما به خودتحریمی هم رسیده‌ایم. دشمن در قرارداد FATF به دنبال فلج کردن نیروهای دفاعی-امنیتی کشور است. همانطور که در بندهای قرارداد هم به تحریم هسته‌های مقاومت و سپاه توسط نهادهای داخلی اشاره شده است.

توانگر تصریح کرد: برخی مسئولین دولت از ترس تحریم‌ها اقدام به هرکاری می‌کنند چه بسا پس از FATF نوبت به رسمیت شناختن اسرائیل باشد، که مطمئنا هست و این خوش‌خیالی است اگر بگوییم کاری ندارند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران گفت: قبلاً ظن غربی‌ها به فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران به عنوان فعالیت غیر قانونی قلمداد و تحریم ها را اعمال کردند. در حال حاضرFATF ، حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سمت سازمان های تروریستی سوق می دهد. یکی از راهکارهای حل FATF این بود که وقتی در دولت قبل در مورد مذاکرات با غربی ها صحبت می شد، به روشنی در مورد فعالیت های تروریستی بحث شد و عنوان شد که این سازمان ها از نظر ایران تروریستی شناخته نمی شود.

قرارداد FATF به معنای پذیرش حمایت جمهوری اسلامی از تروریسم است / اعتماد به آمریکا، ضربه به حیثیت انقلاب اسلامی است
علی قربانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: پس از توافق برجام، مقامات آمریکایی شروع به اظهار نظر گستاخانه پرداختند و سخنان آن نه تنها بویی از پایان تحریمها نمیداد بلکه نشان از وضع تحریم‌های جدید به بهانه هایی چون نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم داشت. دقیقا در همان ایام بود که توجیه مسئولان در وزارت خارجه، مصرف داخلی داشتن این اظهارات برای دولتمردان اوباما و بستن دهان تندروها بود که این خود نوعی اعتماد به دولتمردان فعلی آمریکایی و جداکردن حساب آنها از دیگر مقامات ایالات متحده بود.

وی درباره قرارداد جدید FATF که مد نظر دولت است، افزود: حال پس از گذشت بیش از شش ماه از امضای برجام، مطرح شدن موضوع FATF نشان میدهد،اعتماد به شیطان بزرگ باز هم بعضی را از نقشه های شوم آنان برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی غافل کرده است!

قربانی در ادامه گفت: عدم توجه به بستن راه‌های اعمال تحریم های جدید از طریق FATF در مذاکرات برجام، کار را به جایی رسانده است که برخی مسئولان اقتصادی که یحتمل علاقمند به هضم شدن اقتصاد جمهوری اسلامی در هاضمه بین المللی هستند، به راحتی از لزوم اجرای این قرارداد در کشور سخن میگویند. در حالی که این اتفاق چیزی جز پذیرفتن حامی تروریست بودن نهادهایی چون وزارت ارشاد، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران نیست و به همین سادگی رسما پذیرفته ایم که از اول انقلاب تا امروز در مبارزه با استکبار اشتباه کرده ایم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
محل آخرین بازی استقلال در لیگ برتر
آیا طرفداران امام خمینی خرافاتی بودند؟! +فیلم
پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
اوسمار مدعی شد که سپاهان بلوف زده است
زمان بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
کارگران قرارداد موقت دائمی می‌شوند؟
آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از امروز
پرتاب به آینده با اینترنت ۵.۵G
سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
کاهش صادرات تسلیحاتی فرانسه به اسرائیل با فشار افکارعمومی
بورس جذاب شد/ کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه
کمک‌های اهدایی به سیل‌زدگان در کارتخوان عبدالحمید!
اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top